300 jongeren bij voorstelling “Anti” in de Stadsgehoorzaal

Op 20 november op de dertigste verjaardag van de Dag van het Rechten van het Kind bezochten 300 jongeren van het Voortgezet Onderwijs samen met een aantal begeleiders de voorstelling Anti in de Stadsgehoorzaal.

Theatergroep Mangrove speelde het oude Griekse verhaal van Antigone in een nieuw jasje en wisten hiermee de jongeren van het begin tot het einde te boeien. Een snelle, spetterende, interactieve voorstelling waar veel mensenrechtenschendingen uit te halen waren. Zo misbruikte de koning zijn macht, geen eerlijke berechting, vrouwen zonder rechten enz.

De voorstelling was door Amnesty Vlaardingen geïnitieerd in het kader van ons jaar “Mensenrechten, die vier je”. Bij diverse scholen vinden we jaarlijks een gewillig oor om een Amnesty les te mogen verzorgen. Uiteraard is dat mooi, want we moeten elkaar blijven vertellen dat we allemaal rechten hebben, maar elkaar ook aan blijven spreken als die rechten niet nageleefd worden.

Dit zijn twee van de reacties van de scholen:

de leerlingen zaten al na 5 minuten in het stuk en hebben heel enthousiast erop gereageerd en waren tot en met het eind geboeid.

Nog steeds aan het nagenieten van de voorstelling en de aandacht van het enthousiaste publiek!