Amnesty actief in december

In de weken rond mensenrechtendag – 10 december- werd Amnesty in de gelegenheid gesteld om kaarsen, kaarten e.d. te verkopen in bijna alle PKN-kerken en de beide Katholieke kerken. Daar werd goed gebruik van gemaakt. Samen met de bestellingen die online werden gedaan kunnen we terugkijken op een mooie periode die ons in staat stelt ook in 2023 weer activiteiten te organiseren.

Wethouder schrijft ‘eerste’ brief
Gedurende een groot deel van de 10e december, de dag van de mensenrechten, kwamen mensen naar ‘De Windwijzer’ om brieven te schrijven aan regeringen in landen als Cuba, Rusland, Zimbabwe, Kameroen, Marokko, Bangladesh om te pleiten voor vrijlating van gevangenen. Ook schreef men brieven aan de regering van Paraguay om verandering in wetgeving over transgenders te bewerkstelligen.

Naast brieven aan overheden konden ook groeten worden gestuurd aan de gevangenen.
Wethouder Lianne van Kalken was aanwezig om de eerste brief te schrijven.

Voor de 10e december konden bezoekers van de centrale bibliotheek en vluchtelingenwerk ook al aan de slag met de schrijfactie.
Die loopt nog door tot 22 december. Daarna maken we bekend hoeveel brieven vanuit Vlaardingen zijn verstuurd.